Everything changes episode 1

Denna story kommer handla om Flora en helt vanlig tjej som bor i atlanta , går i skolan och hänger med sina vänner . Alla hennes kompisar är Justin Biebers fans .. utom hon .


Jag vaknar av att min mobil ringer , jag kollar på displayen och ser att det ör min bästavän Alexis .
- Hallå? Svarar jag trött
- Lördagens Justin Bieber dag börjar om 1 timme så var hos mig då , säger hon och lägger sen på . Jag lägger mig ner och suckar . varje lördag i veckan brukar mina kompisar ordna  en bieber-dag och dem lyckas alltid övertala mig att vara med . Jag reser mig upp ur sängen och går in i badrummet , jag tar av mig nattröjan och går in i duschen . Jag tänker på mina kompisar , alla dem är beliebers eller vad dem nu säger .. men jag vet knappt vem den där Justin är . Jag går ut ur duschen och börjar föna håret . När det blivit ganska torrt börjar jag leta efter kläder . Jag bestämmer mig för Jeansshorts och ett ljusrosa linne . Det har precis blivit sommarlov och solen sken som den aldrig hade gjort förut , härligt ! Jag gick till spegeln och kamma mitt hår sen satte jag upp den i en tofs . Jag tog på mig lite mascara och gick sen ner och började göra iordning frukost . Pappa låg i soffan i vardagsrummet och sov . Jag hatade verkligen mitt liv . Min mamma dog när jag var 6 ½ år och det var då pappa började dricka så mycket att han blev alkoholist . Jag hällde upp flingor och mjölk i en skål och började äta . Efter ett tag kom min 10-åriga brorsa Jason ner och tog likadant som mig . Jag kollade på min brorsas armar och märkte att han hade fått ännu fler blåmärken . Jag kollade på mina armar och tog sen på mig en grå kofta som fanns på stolen brevid mig , det täcker det mesta iallafall . Jason kollar på mig med skräcken i ögonen och han vet vad det är för dag idag .
- Måste du åka ? Säger Jason med en darrande röst .

Det var första episoden . Vet att den var kort men det får duga . Kommentera vad ni tycker !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0