Everything changes episode 2

Jason kollar på mig med skräcken i ögonen och han vet vad det är för dag idag .
- Måste du åka ? Säger Jason med en darrande röst .


jag kände hur det högg till i magen när han pratade sådär . Jag ville inte lämna honom här ensam men vad skulle jag göra . Jag tittade ner på bordet och nickade lite försiktigt och då hörde jag en suck och sen en stol som gnisslade och när jag tittade upp var Jason borta . Jag suckade och ställde sen skålen i diskmaskinen och gick upp och borstade tänderna sen tog jag på mig min jacka och skor och gick sen till Alexis . När jag kom fram hade dem andra redan kommit . Baby spelades i högtalarna och alla sjöng glatt .
- Hej ! Sa Alexis och kramade mig .
- Hej ! Sa jag och besvarade kramen och gick sen in . Först lyssnade vi på alla hans låtar och alla utom jag sjöng med sen körde vi frågesport som jag alltid förlorar på sen kom det som alla älskar .. bieber-jakt . Det går ut på att man delar upp sig 2-2 sen går man runt på stan och letar efter Justin . Låter inte speciellt kul om man är mig .
- Okej så då är det jag och Flora , Amy och Lilly och så Sophie och Millie säger Alexis och delar ut kartor sen tar vi på oss ytterkläderna och går ut . Där skiljs vi åt . Jag och Alexis går först till basketplanen han och hans kompisar brukar spela men där var han inte . Sen gick vi vidare till köpcentret men där var han inte . Efter 2 timmars letande gick vi hem till Alexis igen . 5 st besvikna tjejer satt där inne på Alexis rum .
- Nästa gång kanske ni hittar honom ? Säger jag för att försöka få dem på humör .
- Mm..kanske det , svarar Millie
*ring* Min mobil börjar ringa
- Flora ? Säger jag
- Flora ! Kom hem nu snälla pappa har druckit snälla kom hem nu , hör jag Jasons röst förtvivlat och sen hör jag hur pappa skriker nåting . *pip*pip* Ånej !
- Hörrni jag måste hem nu .. det är viktigt !
- Okej , men syns vi imorgon då ? Undrar Alexis
- Visst ! Svarar jag med ett leende och ger alla varsin kram innan jag börjar gå hemmåt . Jag tar en genväg genom skogen och tittar ner hela vägen tills jag känner att jag krockar in i nåt och faller bakåt . Det blev svart i några minuter men när jag tittar upp ser jag en kille ungefär i min ålder med munktröja och keps som tittar på mig .
- Är du okej ? Undrar han och hjälper mig upp .
- Ja det är okej , förlåt jag borde inte ha krockat in i dig .
- Det är mitt fel , jag höll på att smsa så jag såg inte dig .
Jag tittar upp mot honom och tycker han ser väldigt bekant ut . Fast jag kan inte riktigt klura ut .
- Jag måste gå nu .. har ganska bråttom , säger jag
- Samma här men kan jag få ditt nummer så jag kan smsa dig? Undrar han
- Visst ! Säger jag och ger han mitt nummer och han ger mig sitt sen går vi skilda vägar .
Så fort jag kom innanför dörren ser jag att nåt inte stämde . Speglarna var sönder , det låg tidningar och glas på golvet och små blodfläckar . Jag gick in till vardagsrummet men ingen var där sen hörde jag snyftningar från uppifrån så jag går in till badrummet och ser Jason ligga där i ett hörn . Han blöder näsblod och har sprucken läpp och skadad arm . Jag hjälper honom att tvätta såren och plåstra om på vissa ställen sen när jag är klar ger jag honom en puss på pannan .
- Vart är pappa ? Undrar jag
- Jag .. jag tror han gick ut , jag hörde en dörr smällas igen .
- Kom , jag fixar lite att äta . Vi går ner till köket och jag gör i ordning pannkakor som han äter som om han inte ätit på 100 år . Sen går jag och städar i hallen och resten där det är stökigt .
*brr* Jag kände hur min mobil vibrera och jag hade fått ett sms .
- jag glömde fråga vad du hette ?
- Jag heter Flora skrev jag tillbaka och efter 1 minut fick jag ett svar tillbaka
- Fint namn ! Jag heter Cristian..

Cristian ? Cristian Beadles ? Är det han eller är det en annan christian ? Det får ni reda på i nästa episode KOMMENTERA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0